Het maken van werkbonnen in de Bouwteam app

Na iedere gewerkte week dien je via onze app jouw werkbon in bij de opdrachtgever. Het maken en indienen van werkbonnen gaat zo snel en simpel als mogelijk.

Belangrijke informatie en richtlijnen omtrent het maken van werkbonnen

  • Het tussentijds opslaan van je werkbon (om bijv. per dag je gewerkte uren in 1 overzicht bij te houden) is mogelijk. Doe dit door op Opslaan en volgende te klikken. LET WEL OP: dien de werkbon pas in als je werkweek er volledig op zit (meestal op vrijdag).
  • Wij raden het aan om na het indienen van de werkbon even naar de goedkeurder te lopen om er zeker van te zijn dat hij/zij deze correct heeft ontvangen.
  • Wanneer de opdrachtgever een tegenbon hanteert, raden wij het aan om van tevoren even met de tekenbevoegde af te stemmen hoe hij/zij de tegenbon wilt ontvangen. Dit kan persoonlijk bij de tekenbevoegde, nadat jij de werkbon hebt ingediend. Tevens kun je de tegenbon als bijlage toevoegen in onze app (in onze handleiding lees je precies hoe dit werkt).
  • Nadat de opdrachtgever akkoord heeft gegeven op de werkbon, ontvang je jouw factur per mail. Je stuurt dus geen factuur naar Bouwteam! Om een snelle(re) betaling te waarborgen, hanteren wij als factuurdatum altijd de vrijdag van de werkweek. Dit geldt ook als de opdrachtgever jouw werkbon pas een paar dagen later heeft geaccordeerd; en daarmee de factuur dus ook pas later is opgesteld.
  • Jouw (reverse billing) factuur kan alleen worden opgesteld indien je de overeenkomst hebt getekend en alle benodigde documenten geldig en in ons bezit zijn. Mocht dit (nog) niet het geval zijn, dan krijg je tijdig van ons een melding. Zorg er dus voor dat Bouwteam jouw documenten in haar bezit heeft op het moment dat je start met een opdracht. Zo voorkom je vertraging in het hele proces.

Vragen?

Heb je naar aanleiding van deze informatie nog vragen? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder!

T  088-6909960
E  info@bouwteam.nl